Νέο βίντεο από τον Τιτανικό προκαλεί δέος. Τα πλάνα κατέγραψαν την άγκυρα 15 τόνων του «αβύθιστου πλοίου», τα χάλκινα καπάκια και τον λέβητα που έπεσε στον πυθμένα όταν το πλοίο βυθίστηκε στα 12.500 πόδια στον Βόρειο Ατλαντικό το 1912.
Το βίντεο, που καταγράφηκε από την εταιρεία καταδυτικών εκδρομών OceanGate Expeditions, αποκαλύπτει ένα εκπληκτικό επίπεδο λεπτομερειών και χρωμάτων που δεν έχουμε δει από τις 12 Απριλίου 1912. Η ομάδα κινηματογράφησε το ιστορικό σκάφος με την υψηλότερη ανάλυση βίντεο, πλάτους περίπου 8.000 pixel (8k), που τους επιτρέπει να κάνουν ζουμ σε συγκεκριμένες περιοχές χωρίς απώλεια ποιότητας εικόνας.
Αυτό τους επέτρεψε να δουν λεπτομέρειες που δεν είχαν ξαναδεί, όπως το «Noah Hingley & Sons Ltd», το οποίο είναι χαραγμένο στην άγκυρα και παρέχει μια εικόνα για το πώς το ναυάγιο αλλάζει στον υδάτινο τάφο του.
Αυτή είναι η δεύτερη ετήσια αποστολή της OceanGate Expeditions στον Τιτανικό, η οποία μεταφέρει «ειδικούς της αποστολής» και με ερευνητές, στο τεράστιο πλοίο, ενώ βρίσκεται με ασφάλεια μέσα στον υποβρύχιο Τιτάνα της εταιρείας.
Η αποστολή του Τιτανικού πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια μιας οκταήμερης αποστολής που ξεκίνησε τον Μάιο και λήγει τον Ιούνιο, και κάθε θέση «ειδικού αποστολής» κοστίζει 250.000 δολάρια – μια αύξηση κατά 125.000 από το προηγούμενο έτος.
Ο Tockton Rush, Πρόεδρος της OceanGate Expeditions, δήλωσε: «Η εκπληκτική λεπτομέρεια στα πλάνα 8k θα βοηθήσει την ομάδα επιστημόνων και ναυτικών αρχαιολόγων μας να χαρακτηρίσει τη διάβρωση του Τιτανικού με μεγαλύτερη ακρίβεια καθώς θα καταγράφουμε νέα πλάνα το 2023 και μετά».
Οι πολίτες εξερευνητές, ή ειδικοί της αποστολής, ξεκίνησαν την περιπέτειά τους ταξιδεύοντας με το πλοίο αποστολής από το St John’s στο Newfoundland, στον Καναδά, μέχρι τη θέση του ναυαγίου του Τιτανικού, που βρίσκεται 370 μίλια μακριά.
«Αργότερα στο βίντεο βλέπετε τρεις στρογγυλές κατασκευές κατά μήκος του εσωτερικού του κιγκλιδώματος. Αυτά είναι τα τριπλά σκοινιά πρόσδεσης που χρησιμοποιήθηκαν για να τροφοδοτήσουν τα σχοινιά ελλιμενισμού στις δέστρες στην ακτή για να ασφαλίσουν το πλοίο στην αποβάθρα όταν ο Τιτανικός βρισκόταν στο λιμάνι», συνέχισε ο Nargeolet.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι δύτες εντόπισαν το κύτος νούμερο ένα, το νούμερο ένα αμπάρι φορτίου και συμπαγή χάλκινα καπάκια, τις μεταλλικές κατασκευές που χρησιμοποιούνται για τη μετακίνηση μεγάλου βάρους μέσω σχοινιών, καλωδίων ή αλυσίδων.
Και όλα αυτά φαίνονται για πρώτη φορά από τότε που ο Τιτανικός βυθίστηκε στον πυθμένα του ωκεανού.
Επίσης, καταγράφονται δραματικές ενδείξεις αποσύνθεσης όπου μέρος της ράγας του Τιτανικού έχει καταρρεύσει και πέσει μακριά από το πλοίο.
Ο Ρόρι Γκόλντεν, εμπειρογνώμονας του Τιτανικού OceanGate Expeditions και βετεράνος δύτης του Τιτανικού, σημείωσε «Ένα από τα πιο εκπληκτικά κλιπ δείχνει έναν από τους λέβητες με ένα άκρο που έπεσε στον πυθμένα του ωκεανού όταν ο Τιτανικός έσπασε στα δύο».
Αν και τέτοια ταξίδια στο σκάφος προκαλούν ενθουσιασμό, έχουν επίσης προκαλέσει διαμάχες: οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι αποστολές διάσωσης και άλλες αποστολές κατά τη διάρκεια των δεκαετιών – συμπεριλαμβανομένης της διάσημης κατάδυσης του σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον το 2001 – έχουν αποδυναμώσει περαιτέρω την ακεραιότητα του 108 ετών κύτους.
Η προσγείωση του σκάφους στο ναυάγιο έχει προκαλέσει σημαντική φθορά στο κατάστρωμα περιπάτου, με μερικές από τις πιο σημαντικές ζημιές που προκλήθηκαν από την αποστολή του Κάμερον, κατά την οποία ένα υποβρύχιο συγκρούστηκε με το κύτος του πλοίου.
Σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας, το κύτος και η δομή του πλοίου είναι πιθανό να καταρρεύσει μέσα στα επόμενα 40 χρόνια.
Ο Τιτανικός, που ονομαζόταν «αβύθιστο πλοίο», βυθίστηκε στις 14 Απριλίου 1912, τέσσερις ημέρες στο παρθενικό του ταξίδι από το Σαουθάμπτον της Αγγλίας στη Νέα Υόρκη.
Το γιγάντιο πλοίο συγκρούστηκε με παγόβουνο και στο τέλος 1.517 από τους 2.224 επιβάτες και το πλήρωμα που επέβαιναν πέθαναν.