Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Επιχειρηματικότητα / Οι ξένες αλυσίδες που έρχονται στην Ελλάδα το 2023 – Πότε και πού ανοίγουν καταστήματα

Οι ξένες αλυσίδες που έρχονται στην Ελλάδα το 2023 – Πότε και πού ανοίγουν καταστήματα

Η πολωνική αλυσίδα «γρήγορης μόδας» Sinsay (όμιλος LPP) και η βρετανική αλυσίδα προϊόντων ευεξίας και υγείας Holland & Barrett, που φέρνει στην Ελλάδα ο όμιλος Fourlis είναι οι ξένες λιανεμπορικές επιχειρήσεις που θα κάνουν ποδαρικό για το 2023.

Ήδη, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ, η αντίστροφη μέτρηση για τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος Sinsay έχει αρχίσει, καθώς έχει προγραμματιστεί να ανοίξει την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου, με το επενδυτικό πλάνο του πολωνικού ομίλου να είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο όσον αφορά την ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά.

 

Το πρώτο Sinsay κάνει την ανατροπή και αντί για Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, όπως θα περίμενε κάποιος, ανοίγει στο Ηράκλειο της Κρήτης και συγκεκριμένα στο εμπορικό κέντρο Talos Plaza.

Με το προσωνύμιο «πολωνικά Zara», τα εμπορικά σήματα του ομίλου LPP: Reserved, Sinsay, Cropp, House και Mohito έχουν ήδη αναπτύξει ηλεκτρονικά καταστήματα εξυπηρετώντας το ελληνικό κοινό.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, οι Πολωνοί επιδιώκουν να ανοίξουν σε διάστημα 18-24 μηνών περίπου 30 καταστήματα πανελλαδικά. Για εφέτος η ανάπτυξη θα αφορά το εμπορικό σήμα Sinsay, ενώ από το 2024 και μετά είναι πολύ πιθανό να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα brands της εταιρείας.

Στόχος είναι αρχικά οι μεγάλες πόλεις της χώρας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ηράκλειο, χωρίς να αποκλείεται στη συνέχεια η επέκταση και σε μικρότερες.

Ελληνική θυγατρική και νέος γενικός διευθυντής

Για την είσοδο της Sinsay στην Ελλάδα έχει συσταθεί ήδη εταιρεία από τον περασμένο Ιούνιο, η LPP Greece Μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία, με το αρχικό εταιρικό κεφάλαιο να ανέρχεται σε 1 εκατ. ευρώ

Διαχειριστής της εταιρείας είναι ο Slawomir Loboda, ένας από τους τέσσερις αντιπροέδρους του Διοικητικού Συμβουλίου του ομίλου LPP.

Πρόσφατα ο Σωτήρης Σιγάλας ορίστηκε γενικός διευθυντής στην ελληνική θυγατρική.

Το προφίλ του ομίλου LPP

O όμιλος LPP υπό τη διοίκηση του ιδρυτή του, Marek Piechocki, δραστηριοποιείται στον κλάδο της «γρήγορης μόδας» (fast fashion) τα τελευταία 30 χρόνια και οι μετοχές του διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο της Βαρσοβίας.

Με παρουσία σε 38 χώρες σε τρείς ηπείρους (Ευρώπη, Ασία και Αφρική), τόσο με δίκτυο φυσικών καταστημάτων, όσο και μέσω ηλεκτρονικών πωλήσεων, υπολογίζεται ότι διανέμει περισσότερα από 259 εκατομμύρια είδη ρουχισμού ετησίως.

Συνολικά στο τέλος Ιουλίου εφέτος διέθετε 1.756 καταστήματα με χώρο πώλησης 1,45 εκατ. τετραγωνικών μέτρων σε 25 χώρες, ενώ σε ακόμη 13 έχει παρουσία μόνο μέσω του ψηφιακού καναλιού.

Στην τελική ευθεία για το ντεμπούτο της Holland & Barrett

Εγκαίνια ετοιμάζονται να κάνουν μέσα στον Ιανουάριο και τα πρώτα καταστήματα της βρετανικής αλυσίδας προϊόντων ευεξίας και υγείας  Holland & Barrett, που φέρνει ο όμιλος Fourlis στη χώρα μας.

Παρότι με βάση τον αρχικό σχεδιασμό υπήρξε μια καθυστέρηση τριών μηνών σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ο οποίος προέβλεπε την άφιξη της Holland & Barrett στην εγχώρια αγορά έως το τέλος του 2022, τα πρώτα καταστήματα θα λειτουργήσουν σε Γλυφάδα, Κηφισιά και στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens.

Η καθυστέρηση αποδίδεται αφενός στη γραφειοκρατία (έπρεπε να ληφθούν εγκρίσεις για κάθε κωδικό χωριστά) και αφετέρου σε κάποια προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, τα οποία όμως στην πορεία λύθηκαν.

Συνολικά το 2023 θα ανοίξουν 6 καταστήματα της βρετανικής εταιρείας συμπληρωμάτων διατροφής και προϊόντων υγείας και ευεξίας, ενώ θα προετοιμαστεί η είσοδος και στην αγορά της Ρουμανίας.

Σημειώνεται πως εκτός από την ελληνική αγορά, ο όμιλος Fourlis έχει τα δικαιώματα για την ανάπτυξη της αλυσίδας σε Ρουμανία και σε Βουλγαρία. Μάλιστα, όπως είχε αναφερθεί στην πρώτη παρουσίαση του εγχειρήματος στόχος είναι η λειτουργία 120 καταστημάτων και στις τρεις χώρες της Βαλκανικής, καθώς και ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Η ανάπτυξη της Holland & Barrett, αποτελεί τον τρίτο πυλώνα δραστηριότητας στο retail για τον όμιλο Fourlis, μετά την ΙΚΕΑ και την Intersport. Ο στόχος πωλήσεων έχει τοποθετηθεί στα 50 εκατ. ευρώ με ορίζοντα το 2025, με περιθώριο EBIT στο 8%.

Η βρετανική αλυσίδα προϊόντων ευεξίας και τροφίμων, Holland & Barrett, ιδρύθηκε το 1870 και το δίκτυό της υπερβαίνει τα 1.600 καταστήματα σε 18 χώρες του κόσμου.

 

ΟΤ

Δες επίσης

Χριστουγεννιάτικο ωράριο στην αγορά των Τρικάλων

Ο Εμπορικός Σύλλογος Τρικάλων ενημερώνει τους συναδέλφους και το καταναλωτικό κοινό ότι το προτεινόμενο χριστουγεννιάτικο ...