Ο Βασίλης Αυλωνίτης υπήρξε ένας από τους πιο κορυφαίους Έλληνεςκωμικούς τόσο στο θέατρο όσο και στον κινηματογράφο. Δεν είναι λίγες εκείνες οι ατάκες που έχει πει μέσα από τους ρόλους του τις οποίες θυμόμαστε και αναφέρουμε και εμείς έως και σήμερα.
Ο ηθοποιός ακόμη και όταν δεν πρωταγωνιστούσε σε μία ταινία ήξερε πως να κλέβει τις εντυπώσεις και να τραβάει το ενδιαφέρον των θεατών. Ο τρόπος που ερμήνευε τον κάθε του ρόλο ήταν μοναδικός. Δεν είναι τυχαίο που χιλιάδες Έλληνες τον κατατάσσουν στην λίστα με τους καλύτερους ηθοποιούς της χώρας μας.
Ο Βασίλης Αυλωνίτης ξεχώριζε επίσης και για τις γκριμάτσες, τις μούτες του, όπως λέγονται στον χώρο της υποκριτικής, που προκαλούσαν γέλιο όχι μόνο στο κοινό, αλλά ακόμη και στους ίδιους τους συναδέλφους του.
Ο Βασίλης Αυλωνίτης ήταν αυτοδίδακτος.
Φυσικό ταλέντο, όπως θα μπορούσε κανείς να πει, καθώς δεν φοίτησε ποτέ σε κάποια δραματική σχολή και πάντα, όπως φημολογείται, αυθόρμητος στις παραστάσεις και τα γυρίσματα. Έκανε πολλούς αυτοσχεδιασμούς όπως και προσθήκες δικές του στα σενάρια των ταινιών που έπαιζε. Πολύ συχνά στο θέατρο «έπαιζε» με το κοινό και σχολίαζε ακόμη και τους ίδιους τους θεατές.
Πολλές φορές οι συνάδελφοί του αιφνιδιάζονταν από τα αστεία του και γελούσαν τόσο, που δεν μπορούσαν να ερμηνεύσουν τους ρόλους τους. Μια τέτοια στιγμή ήταν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Η Σωφερίνα», με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, όπου ο Αυλωνίτης ενσάρκωσε τον θρυλικό Γύλο ή αλλιώς τον Σπανοβαγγελοδημήτρη Νικόλαο του Νικολάου, που εκτός από το «δύσκολο» όνομά του, είχε και πρόβλημα στα μάτια και αλληθώριζε με αποτέλεσμα να είναι ακόμα πιο αστείος.
Ο Βασίλης Αυλωνίτης και ο Σπανοβαγγελοδημήτρης.
Η σκηνή στο δικαστήριο μπορεί να ήταν από τις πιο ξεκαρδιστικές της καριέρας του και πιθανόν και όλου του παλιού ελληνικού κινηματογράφου όμως για να γυριστεί, χρειάστηκε περισσότερες από δέκα λήψεις καθώς οι ηθοποιοί, οι κομπάρσοι, αλλά και οι τεχνικοί δεν μπορούσαν να συγκρατήσουν τα γέλια τους.
Αιτία φυσικά και ήταν πάλι ο ίδιος ο Βασίλης Αυλωνίτης και η στιχομυθία του με τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, ο οποίος ενσάρκωνε τον πρόεδρο του δικαστηρίου και προσπαθούσε να προφέρει το επίθετο του μάρτυρα, Γύλου.
Δείτε την χαρακτηριστική σκηνή στο βίντεο που ακολουθεί.
Τις συνεχείς διακοπές στο γύρισμα, περιέγραψε με χιούμορ ο ίδιος ο δημιουργός της ταινίας, ο Αλέκος Σακελλάριος, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ.