Τα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας καθώς και τα σύγχρονα εργαλεία προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών καθιστούν το digital marketing ως αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνιακής στρατηγικής κάθε εταιρείας και επιχείρησης που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο.
Στα σεμινάρια μάρκετινγκ του Leader School έχετε την ευκαιρία να μάθετε πώς να χαράσσετε αποτελεσματικές για τους εκάστοτε στόχους στρατηγικές, μέρος των οποίων αποτελεί η προσέγγιση του target group που ενδιαφέρει την εταιρεία/επιχείρηση ώστε να προωθείται κατάλληλα, αποτελεσματικά και όσο το δυνατόν πιο οικονομικά η δραστηριότητά της.
Η στόχευση του κοινού στο digital marketing αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας κάθε καμπάνιας καθώς πλέον η διαφημιζόμενη εταιρεία/επιχείρηση έχει τη δυνατότητα να προβάλλει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της μόνο στη μερίδα του καταναλωτικού κοινού που ενδιαφέρεται πραγματικά.
Οι προηγμένες διαφημιστικές πλατφόρμες των digital καναλιών επικοινωνίας παρέχουν τη δυνατότητα συγκεκριμένης στόχευσης του κοινού που ενδιαφέρει την κάθε εταιρεία/επιχείρηση, αλλά και τη δυνατότητα τροποποίησης μιας καμπάνιας όσο βρίσκεται σε εξέλιξη πέρα από την ευρεία και γρήγορη διάδοση κάθε διαφημιστικού μηνύματος.
Δείτε παρακάτω γιατί είναι τόσο σημαντική η στόχευση κοινού στις καμπάνιες digital marketing και πώς επιλέγεται κάθε φορά το κατάλληλο κοινό για τα διαφημιστικά μηνύματα.
Γιατί η στόχευση θεωρείται τόσο σημαντική στο digital marketing
Πολλοί επαγγελματίες που πραγματοποιούν τα πρώτα τους βήματα στο digital marketing συμβαίνει σε σύντομο χρόνο να απογοητεύονται, καθώς τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά. Αυτό συχνά συμβαίνει διότι χρησιμοποιούν τις προτάσεις που παρέχονται από τα δίκτυα -οι οποίες απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε αρχάριους χρήστες- όπως είναι η δυνατότητα «boost post» στο Facebook. Οι προτάσεις αυτές όμως δεν επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα διότι απουσιάζει η ποικιλία επιλογών στόχευσης που υπάρχουν στην επαγγελματική διαφημιστική πλατφόρμα κάθε μέσου.
Η σωστή στόχευση στις digital καμπάνιες προβολής και προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών κρίνεται ως απολύτως απαραίτητη γιατί περιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η καθεμία και ακόμη, μειώνει σημαντικά το διαφημιστικό κόστος. Με την σωστή στόχευση οι διαφημιστικές πλατφόρμες αποκλείουν μεγάλο μέρος του δυνητικού κοινού που βάσει κριτηρίων και συμπεριφοράς κρίνεται ως αδιάφορο να προβεί σε αγορά, γλιτώνοντας έτσι το ανάλογο τίμημα που διαφορετικά θα κατέβαλαν οι διαφημιζόμενοι για την προώθηση των διαφημίσεών τους.
Με άλλα λόγια, η στόχευση του κοινού όταν γίνεται με σωστό τρόπο ανεβάζει θεαματικά τις μετατροπές (conversions) λόγω του ότι τα διαφημιστικά μηνύματα διαμοιράζονται μέσω της πλατφόρμας σε χρήστες που πραγματικά ενδιαφέρονται για τα συγκεκριμένα προϊόντα ή τις υπηρεσίες, βελτιώνοντας ταυτόχρονα και το ROI της καμπάνιας, την απόδοση επένδυσης (ROI) δηλαδή, το αν τα χρήματα που επενδύονται στη διαφήμιση μετατρέπονται σε κέρδη για την εταιρεία/επιχείρηση.
Πώς επιλέγεται ιδανικά το κοινό για κάθε εταιρεία/επιχείρηση
Οι πιο απαιτητικοί από άποψη γνώσης και εμπειρίας παράγοντες επιτυχίας που αφορούν τις διαφημίσεις στη Google και τα social media είναι τα κριτήρια στόχευσης, τα οποία παρέχονται στις εταιρείες/επιχειρήσεις που εντάσσουν τις digital υπηρεσίες στο οπλοστάσιό τους.
Τα κριτήρια στόχευσης διαφέρουν από πλατφόρμα σε πλατφόρμα αλλά περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη δυνατότητα για γεωγραφική και δημογραφική στόχευση, φυσικά τη στόχευση μέσω keywords, ή τη στόχευση βάσει θεματολογίας, lifestyle και πολλών ακόμα επιλογών
Ο διαφημιζόμενος έχει τη δυνατότητα να προσεγγίζει μέσω της μηχανής αναζήτησης ή των social media τους κατάλληλους χρήστες, ανάλογα με το status που δηλώνουν, τα ενδιαφέροντα και τις συνήθειές τους. Επιπλέον, η στόχευση μπορεί να εστιάσει και σε χρήστες ανάλογα με τις αναζητήσεις που πραγματοποιούν στο Διαδίκτυο αλλά και τις αλληλεπιδράσεις που έχουν κάνει με την εταιρεία/επιχείρηση που διαφημίζεται.
Έτσι διασφαλίζεται ότι το διαφημιστικό μήνυμα διαμοιράζεται σε συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό περιορίζοντας τα κόστη και αυξάνοντας την απόδοση και την αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών προσπαθειών