Πόσες φορές έχετε πάει στον μηχανικό σας για να αλλάξετε λάδια ή να βρείτε ανταλλακτικά αυτοκινήτου και σας έχει συμβεί αυτό: «Φίλε, θέλει αλλαγή ο κομπρέσορας του a/c και το ψυγείο και δεν παίζει ρόλο που το αυτοκίνητο είναι καινούργιο, θέλει δουλίτσα και …»; Σίγουρα όχι και λίγες. Εκτός αν έχετε καλό μηχανικό στην οποία περίπτωση μπορείτε να μας αφήσετε στον πόνο μας.
Δυστυχώς, σε αρκετές περιπτώσεις ορισμένοι μηχανικοί αυτοκινήτων θα προσπαθήσουν να σας βάλουν στη διαδικασία να κάνετε επισκευές που το αμάξι σας δεν χρειάζεται στ’ αλήθεια. Το ζήτημα είναι πώς θα μπορέσετε εσείς να διακρίνετε πότε προσπαθούν να σας ταΐσουν κουτόχορτο.
Μια απλή λύση
Μια προφανής λύση είναι να έχετε κάνει τις δικές σας έρευνες πριν χρειαστεί να πάτε για service. Βρείτε πληροφορίες για τα συστήματα του μοντέλου σας και αναζητήστε περιπτώσεις οδηγών που αντιμετώπισαν κάποιο παρόμοιο θέμα με εσάς (αν έχετε παρατηρήσει οι ίδιοι κάποιο πρόβλημα). Θα μπορούσατε, επίσης, να μάθετε τις τιμές των ανταλλακτικών αυτοκινήτων και να αγοράσετε έναν οδηγό επισκευών ώστε να έχετε μια ιδέα για όλες τις πληροφορίες που θα σας δώσει στη συνέχεια ο μηχανικός.
Προς Θεού, μην πιστέψετε ότι επειδή αγοράσατε έναν οδηγό, θα μπορούσατε και να επισκευάσετε μόνος σας το κάθε τι. Μπορεί πραγματικά να χρειαστεί να πάρετε τη γνώμη ενός ειδικού.
Πώς θα καταλάβετε αν ο μηχανικός προσπαθεί να σας παραπλανήσει
- Η συντήρηση που υπολογίζατε ότι θα κάνατε μετά από μερικά χρόνια πρέπει να γίνει ΧΘΕΣ
Όταν ο μηχανικός τονίζει με σθένος ότι πρέπει να γίνουν μεγάλες αλλαγές στο αυτοκίνητο άμεσα, ενώ το όχημα είναι σχεδόν καινούργιο ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε. Πόσο πιθανό είναι να βγάλουν πρόβλημα τα αμορτισέρ στον έναν χρόνο; Κάπου ένα έλεος.
- Ο φόβος είναι εχθρός μας
-Απορώ πώς δεν έχει εκραγεί ακόμη!
Άσε μας βρε άνθρωπε. Τι είναι για να εκραγεί, βόμβα Ναπάλμ;
Αν αυτή είναι μια πάγια τακτική που χρησιμοποιεί ο μηχανικός σας για να «εμφανίσει» από το καπελάκι του όλο και περισσότερα προβλήματα, καλό θα ήταν να γίνετε λίγο πιο καχύποπτοι απέναντί του.
- Νομίζαμε ότι ήταν αυτό, αλλά τελικά δεν ήταν ούτε το δεύτερο, αλλά το παραδίπλα
-Έκανε σφύριγμα και νομίζαμε ότι είχε να κάνει με αυτό, αλλά τελικά ήταν το άλλο. Βασικά αλλάξαμε τα πάντα για να είμαστε σίγουροι. 2.000€ παρακαλώ, να κλείσουμε και ταμείο.
Υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις στις οποίες ο μηχανικός απλά δεν μπορεί να εντοπίσει το πρόβλημα και εσείς καταλήγετε με έναν εξωφρενικό λογαριασμό, επειδή έγιναν επισκευές που μπορεί να μην χρειάζονταν καν. Σύμφωνοι, μπορεί να γίνει κάποιο λάθος στην αρχική διάγνωση του προβλήματος, αλλά σε αυτήν την περίπτωση μια έκπτωση τουλάχιστον θα ήταν μια καλή κίνηση από πλευράς του.
Θα επιμείνω σε αυτό που ανέφερα παραπάνω. Ο μόνος τρόπος για να είστε σίγουροι ότι δεν δίνετε περισσότερα είναι να μάθετε λίγα παραπάνω σχετικά με ό,τι αφορά το service των αυτοκινήτων και να κάνετε μια μικρή έρευνα για να δείτε τι συμβαίνει σε άλλες περιπτώσεις.