Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη λίγες μέρες πριν τις Επιμελητηριακές εκλογές παραχώρησε στη «Νέα Σελίδα» ο γνωστός επαγγελματίας Θοδωρής Ευθυμίου.
Ο κ. Ευθυμίου είναι πρόεδρος του Σωματείου των Τρικαλινών κρεοπωλών, πρόεδρος της Α.Ε Δημοτικά Σφαγεία και μέλος του Δ.Σ του Επιμελητηρίου Τρικάλων στο τμήμα Υπηρεσιών.
Ο ίδιος θέτει εκ νέου υποψηφιότητα διεκδικώντας την ψήφο των μελών του Επιμελητηρίου στον τομέα των Υπηρεσιών.
Στη συνέντευξή του αναφέρεται στο ρόλο του Επιμελητηρίου αλλά και στα προβλήματα της επιχειρηματικότητας
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΑΠΟΣΤΟΛΗ
Ποιος είναι κατά την άποψη σας ο ρόλος του Επιμελητηρίου;
Το Επιμελητήριο είναι θεσμοθετημένος σύμβουλος της Πολιτείας με συμβουλευτικό και αναπτυξιακό χαρακτήρα. Δεν είναι συνδικαλιστικό όργανο. Σκοπός του είναι να συμβάλει στη διαμόρφωση της οικονομικής πολιτικής μέσω ολοκληρωμένων προτάσεων σε σχέση με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περιοχής. Συγχρόνως, μεταφέρει στο Υπουργείο Ανάπτυξης τα προβλήματα όλων των κλάδων της αγοράς με στόχο την επίλυση τους και τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Πως κρίνετε την μέχρι τώρα πορεία της διοίκησης του Επιμελητηρίου Τρικάλων;
Αρχικά, θα ήθελα να κάνω ξεκάθαρο το εξής. Πριν οκτώ χρόνια χρειάστηκα τις υπηρεσίες του Επιμελητηρίου για ένα επιχειρηματικό εγχείρημα που ξεκινούσα εκείνη την περίοδο. Έτσι ήρθα σε επαφή με τον Βασίλη Γιαγιάκο, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου, ώστε να ζητήσω συμβουλευτική υποστήριξη για την επένδυση αυτή. Η βοήθεια που πήρα από το πρόσωπο αυτό, ήταν πολύ σημαντική και μου έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθώ με τον Επιμελητηριακό θεσμό και την προσφορά του στην επιχειρηματικότητα.
Από τη θητεία μου στο Επιμελητήριο Τρικάλων ως μέλος της Διοίκησης, μπορώ να πω ότι νιώθω ικανοποίηση που συμμετείχα σε μια σειρά από δράσεις,όπως αυτές του πρωτογενή τομέα για θερμοκηπιακές και υπαίθριες δυναμικές καλλιέργειες στα αρωματικά φυτά και βότανα, μανιτάρια, σαλιγκαροτροφία, δενδροκομία. Ανάλογες δράσεις υλοποιήθηκαν και στην κτηνοτροφία, μιας και ο Ν. Τρικάλων είναι ο πρώτος στην παραγωγή τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα. Δεν μπορώ να μην αναφερθώ όμως, στο σημαντικό ρόλο του Επιμελητηρίου Τρικάλων με τις δομές και τις υπηρεσίες που διαθέτει για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος. Τις υπηρεσίες προβολής των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας και της δωρεάν ηλεκτρονικής πλατφόρμας κρατήσεων e-booking μέσω της ιστοσελίδας του Επιμελητηρίου. Μια σειρά δράσεων που υλοποιήθηκαν επίσης, εντάσσονται στο δυνατό συνδυασμό του τουρισμού με τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα και τη γαστρονομία μας. Δημιουργήθηκε το ισχυρό brandnameMETEORISIMO και πραγματοποιήσαμε δράσεις όπως επιχειρηματικές συναντήσεις φέρνοντας σε επαφή τους παραγωγούς με τους επιχειρηματίες του τουρισμού, ώστε με τη διασύνδεση του ενός κλάδου με τον άλλον να αναβαθμιστεί αφενός το τουριστικό μας προϊόν και αφετέρου να δοθεί υπεραξία στην τοπική παραγωγή. Παράλληλα, φιλοξενήσαμε από διάφορες χώρες του κόσμου touroperator για την προώθηση του τουριστικού μας προϊόντος.Είχα επίσης την ευκαιρία να συμμετέχω στην επιτροπή για τις διαδικασίες πιστοποίησης του Τρικαλινού λουκάνικου. Μιας και είναι του αντικειμένου μου, θα ήθελα να καταθέσω ότι η ολοκλήρωση της πιστοποίησης του Τρικαλινού λουκάνικου ως Προϊόντος Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (Π.Γ.Ε). από το Επιμελητήριο, θα δώσει οικονομική ανάπτυξη στον κλάδο του Νομού μας.
Οι δράσεις του Επιμελητηρίου δεν εξαντλούνται εδώ. Συμβουλευτικές Υπηρεσίες παρέχονται καθημερινά στους επιχειρηματίες σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Υπηρεσίες Επιμόρφωσης και Κατάρτισης των επιχειρηματιών – μελών και στελεχών των επιχειρήσεων μέσω κύκλων σεμιναρίων. Ολοκληρωμένες προτάσεις που κατατεθήκαν στα συναρμόδια Υπουργεία για τον πρωτογενή τομέα, τον τουρισμό και την ψηφιακή τεχνολογία.
Είναι γεγονός λοιπόν ότι το Επιμελητήριο Τρικάλων έχει εδραιώσει το κύρος και την αποτελεσματικότητά του σε εθνικό επίπεδο, ενώ αναγνωρίζεται ως ένα από τα πλέον δυναμικά και καινοτόμα σε ολόκληρη τη χώρα.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα σήμερα των επιχειρηματιών και επαγγελματιών;
Τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά είναι η έλλειψη ρευστότητας, η υπερφορολόγιση, το ασφαλιστικό και η χαμηλή κατανάλωση. Ο συνδυασμός επιβολής διαφόρων μέτρων όπως η φορολογία εισοδήματος, το ΕΦΚΑ, το τέλος επιτηδεύματος, το ΕΝΦΙΑ και η εισφορά αλληλεγγύης, δημιουργούν ένα ασφυκτικό οικονομικό περιβάλλον για τον μικρομεσαίο επιχειρηματία.
Υπάρχει διέξοδος από την κρίση σ’ ότι αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βρίσκονται σε δεινή θέση;
Το Επιμελητήριο Τρικάλων έχει επανειλημμένως τοποθετηθεί ότι η έξοδος από την κρίση μπορεί να επιτευχθεί μέσω δραστικών μέτρων που πρέπει να ληφθούν άμεσα και αποφασιστικά από την κεντρική εξουσία, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και τον επιχειρηματικό κόσμο, από κοινού, για την επίτευξη των ενδεδειγμένων λύσεων για την ομαλή λειτουργία της αγοράς.Η μείωση της φορολογίας, η αύξηση της ρευστότητας και η αλλαγή νοοτροπίας των επιχειρηματιών, προσαρμοσμένη στο νέο οικονομικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί, είναι οι βασικοί παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία ενός βιώσιμου οικονομικού περιβάλλοντος.
Κύριε Καραποστολή, αν δεν γίνουμε μια παραγωγική χώρα ώστε αυτά που τουλάχιστον καταναλώνουμε να τα παράγουμε, δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη.
Η εξωστρέφεια του Επιμελητηρίου και η συνεργασία με άλλες χώρες είχαν αποτέλεσμα;
Θα ήθελα να σας επισημάνω ότι η περιοχή μας είναι από τις πιο εσωστρεφείς επιχειρηματικά περιοχές της Ελλάδος και γι’ αυτό το λόγο το Επιμελητήριο Τρικάλων, υλοποίησε και συνεχίζει να πραγματοποιεί μια σειρά δράσεων για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων – μελών του.
Το Επιμελητήριο Τρικάλων, από τα ελάχιστα στην Ελλάδα Επιμελητήρια, με τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας και δια μέσω της εφαρμογής e-commerce(ηλεκτρονικό εμπόριο) στην ιστοσελίδα του, προσφέρει δωρεάν στους επιχειρηματίες τη δυνατότητα να προβάλλουν τις επιχειρήσεις τους και να προωθούν τα παραγόμενα προϊόντα τους στο ευρύτερο ελληνικό και διεθνές αγοραστικό κοινό.
Παράλληλα, η διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών με πραγματοποίηση επιχειρηματικών συναντήσεων σε διάφορες χώρες του κόσμου και η συμμετοχή σε διεθνείς κλαδικές εκθέσεις, είναι επίσης δράσεις για την προώθηση των προϊόντων μας και τη δημιουργία πνεύματος εξωστρέφειας στις επιχειρήσεις. Να τονίσω εδώ, ότι δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες που ξεκίνησαν την εξαγωγική δραστηριότητα των επιχειρήσεων τους από τη συμμετοχή τους στις δράσεις αυτές του Επιμελητηρίου Τρικάλων.
Όπως και η καθιέρωση του Partenariat Εκκλησιαστικών ειδών και θρησκευτικού τουρισμού στην Καλαμπάκα, είναι μια αξιόλογη πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου που φέρνει σε επαφή Έλληνες επιχειρηματίες με επιχειρηματίες από ομόδοξες χώρες του εξωτερικού για την προώθηση του θρησκευτικού τουρισμού και των παραγόμενων προϊόντων μας. Αποτέλεσμα αυτών των επιχειρηματικών συναντήσεων είναι ότι προέκυψαν συνεργασίες με σημαντικά οικονομικά αποτελέσματα για την περιοχή και τις επιχειρήσεις μας.
Τέλος, μια καινοτόμα δράση του Επιμελητηρίου για την τόνωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων μας, είναι η δικτύωση που έχει δημιουργήσει με άλλα ευρωπαϊκά επιμελητήρια της Ιταλίας, Ισπανίας, Ρουμανίας, Γερμανίας και άλλα για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και σύναψη επιχειρηματικών συνεργασιών.
Η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος και προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε όλοι, προκειμένου να συμβάλλουμε στην οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας.
Ποιο είναι το μήνυμα σας στις επικείμενες εκλογές στο Επιμελητήριο Τρικάλων;
Είναι ανάγκη όσο ποτέ άλλοτε ο επιχειρηματικός κόσμος να ενώσει τις δυνάμεις του μέσα από προσπάθειες και δράσεις για την επιβίωση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων μας. Μέσα από έναν θεσμό όπως είναι το Επιμελητήριο, μας δίνεται η δυνατότητα να εισακουστούμε στην κεντρική εξουσία αλλά και να συνεργαστούμε με όλα τα Επιμελητήρια του κόσμου προς όφελος της δικής μας αγοράς. Καλώ λοιπόν όλους τους επιχειρηματίες να είναι κοντά στις εκλογές που θα διεξαχθούν στις 3 και 4 Δεκεμβρίου, ώστε να συνεχίσουμε όλοι μαζί με την νέα διοίκηση τους αγώνες μας για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μας.