Με αφορμή αυτή την εξέλιξη το NEWS 24/7 δημοσιοποιεί σήμερα τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε πριν από μερικούς μήνες το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Από την έρευνα στην οποία απάντησαν 531 άτομα (το 64% ήταν γυναίκες) προέκυψε ότι οι Έλληνες πριν από την επιβολή του τέλους παίρναμε κατά μέσο όρο 3,9 σακούλες ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.
21% παραδέχθηκε ότι έπαιρνε από το σούπερ μάρκετ περισσότερες σακούλες από όσες χρειαζόταν για τις αγορές του
Στην ερώτηση “που χρησιμοποιείται κυρίως τις πλαστικές σακούλες μετά την επίσκεψη σας στο σούπερ μάρκετ” οι ερευνητές του ΙΕΛΚΑ έλαβαν 8 απαντήσεις (σ.σ. ο κάθε ερωτώμενος έδινε πάνω από μία απάντηση) με τις τρεις πρώτες να αφορούν τα απορρίμματα.
81% Κάδος απορριμμάτων κουζίνας
61% Κάδος απορριμάτων μπάνιου
43% Άλλος κάδος – γενικά απορρίμματα
42% Μεταφορά αντικειμένων
20% Αποθήκευση αντικειμένων στο σπίτι
8% Συσκευασία τροφίμων στο σπίτι
4% Για νέες αγορές
4% Καμία άλλη χρήση
Η σακούλα του σούπερ μάρκετ που στην συνέχεια γινόταν και σακούλα σκουπιδιών αποτελούσε ένα είδος σφυγμομέτρησης για τους ανθρώπους του λιανεμπορίου όταν εξέταζαν σημεία για να ανοίξουν νέα σούπερ μάρκετ. Αρκούσε μία ματιά στους κάδους για να δουν πόσες σακούλες σκουπιδιών ήταν από ανταγωνιστές και πόσες από δικά τους καταστήματα ώστε να καταλάβουν αν η περιοχή αλληλοκαλύπτονταν ή υπήρχε χώρος για ένα ακόμη σούπερ μάρκετ.
Όπως φαίνεται και στο πιο πάνω γράφημα ο βασικός λόγος που οι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν τις σακούλες του σούπερ μάρκετ για τα απορρίμματα τους ήταν η ευκολία (33%), η οικονομία (31%) αλλά και η συνήθεια (20%).Τέλος αξίζει να αναφερθεί ότι σχεδόν 3 στους 4 (72%) επέλεγαν τις σακούλες του σούπερ μάρκετ για τα απορρίμματα τους έναντι μόλις 28% που αγόραζε πλαστικές σακούλες απορριμμάτων για τον σκοπό αυτό.
(Φωτογραφία sooc)