Τρίτη, 19 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Άρθρα / Τι έπαθε το Δημοτικό Συμβούλιο με τους ποδηλατόδρομους;

Τι έπαθε το Δημοτικό Συμβούλιο με τους ποδηλατόδρομους;

Τι έπαθε το Δημοτικό Συμβούλιο με τους ποδηλατόδρομους;
Εάν είναι αλήθεια,
α) ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση της Ε.Ε με πέντε νεκρούς, πέντε τετραπληγικούς, 10 παραπληγικούς και 60 τραυματίες την ημέρα (περίπου 1.600 νεκρούς και 27.000 τραυματίες ετησίως!!) από τροχαία ατυχήματα,
β) ότι τα πιο πολλά ατυχήματα συμβαίνουν σε κατοικημένες περιοχές και με ταχύτητες κάτω των 45 χλμ την ώρα,
γ) ότι το 60-70% των θυμάτων είναι ηλικίας 15–29 ετών,
δ) ότι τα τροχαία ατυχήματα κοστίζουν στη χώρα 12 δισ. ευρώ κάθε χρόνο (!!),
ε) ότι το ποδήλατο αποτελεί τον μόνο γρήγορο, ασφαλή, οικονομικό, οικολογικό και υγειηνό τρόπο μετακίνησης σε μία «επίπεδη» πόλη όπως τα Τρίκαλα, και
στ) ότι ήδη υπάρχει μία εξαιρετική υποδομή λόγω του λεωφορείου χωρίς οδηγό,

τότε είναι πράγματι εντυπωσιακή η αποτυχία του τοπικού Δημοτικού Συμβουλίου να αποφασίσει ομόφωνα για την πλήρη μετατροπή της εν λόγω υποδομής σε κεντρικό ποδηλατόδρομο και – γιατί όχι – για την περαιτέρω αύξησή του. Υπάρχει άλλος τρόπος ώστε να περιοριστεί η καθημερινή γενοκτονία που συντελείται στους δρόμους μας, να μειωθεί η ακατάσχετη οικονομική αιμοραγία και το ανυπολόγιστο κοινωνικό κόστος, και να γίνει πιο ανθρώπινη η καθημερινότητά μας;

Τέλος, να θυμίσω ότι οι ξένοι φοιτητές και καθηγητές που συχνά επισκέπτονται το ΤΕΦΑΑ της πόλης μας πάντα εντυποσιάζονται από τον αριθμό των ποδηλάτων που κυκλοφορούν. Το ίδιο και οι επισκέπτες του «Μύλου των Ξωτικών». Ας επενδύσουμε λοιπόν στο αυτονόητο και στο μέλλον …

Γιάννης Κουτεντάκης
Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Δες επίσης

ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973-2024: Η χρήση και η “κατάχρηση” ενός Συμβόλου

Blog “ΙΔΕΟπολις” Ηλία Γιαννακόπουλου Φ ι λ ο λ ό γ ο υ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973-2024: ...

Αφήστε μια απάντηση