Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων στη χώρα των Βάσκων

Το λεωφορείο χωρίς οδηγό των Τρικάλων στη χώρα των Βάσκων

Επιβράβευση και νέες προοπτικές. Σε αυτές τις δύο λέξεις συνοψίζεται το αποτέλεσμα της ολοκλήρωσης του προγράμματος CityMObil2, που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ισπανία. Το πρόγραμμα, το γνωστό ως «λεωφορείο Χωρίς Οδηγό», ήταν η παγκόσμια εφαρμογή των αυτοματοποιημένων λεωφορείων. Το σημαντικότερο στοιχείο τους ήταν το ότι, για πρώτη φορά στην ιστορία της τεχνολογικής ανάπτυξης, τα λεωφορεία κυκλοφόρησαν σε πραγματικό χρόνο, σε πραγματικές συνθήκες, εντός μίας και μόνης πόλης παγκοσμίως: στα Τρίκαλα.
Οπότε, έπρεπε να γίνει αξιολόγηση του εγχειρήματος και εξαγωγή συμπερασμάτων. Αυτή η διαδικασία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 1 και την Πέμπτη 2 Ιουνίου, στο San Sebastian της Ισπανίας, στη χώρα των Βάσκων. Επρόκειτο ουσιαστικά για συνέδριο, κατά τη διάρκεια του οποίου, κεντρικότερο θέμα ήταν η επιτυχία της υλοποίησής του στα Τρίκαλα. Την παρουσίαση του προγράμματος έκανε ο δ/νων σύμβουλος της e-trikala ΑΕ κ. Οδ. Ράπτης, ενώ τον Δήμο εκπροσώπησε ο ειδικός συνεργάτης σε ζητήματα ανάπτυξης -0 προγραμματισμού, κ. Χάρης Καλλιάς.
Στο συνέδριο λέχθηκαν κα τονίστηκαν, εκτός από τις επιστημονικές παραμέτρους, δύο σημαντικά στοιχεία:
1. Εγινε επιβράβευση των προσπαθειών που καταβλήθηκαν από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές και δη για τη γενναιότητα των τρικαλινών, να υποδεχθούν τα λεωφορεία. Η επιβράβευση έγινε από τους πλέον αρμόδιους: τη Γενική Γραμματέα Έρευνας, Τεχνολογίας & Καινοτομίας της Ισπανικής Κυβέρνησης, κ. Maria Luisa Poncela και τον Συντονιστή του έργου, καθηγητή Adriano Alessandrini, από το Πανεπιστήμιο της Ρώμης.
Συγκεκριμένα, τονίστηκε η πρωτοβουλία του Δήμου για την κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλης. Κάτι που εισήγε τον Δήμο Τρικκαίων στον παγκόσμιο χάρτη των αυτοματοποιημένων μεταφορών, ως την πρώτη πόλη που «τόλμησε» την κυκλοφορία του ρομποτικού οχήματος στο αστικό της κέντρο και σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Ιδιαίτερη αναφορά, έγινε επίσης και στην πρωτοβουλία του Ελληνικού Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, να αναλάβει την πρωτοβουλία για αλλαγή της νομοθεσίας (κίνηση χωρίς οδηγό – τηλε-έλεγχος).

2. Αναδείχθηκαν ο νέοι δρόμοι, καθώς ο Δήμος Τρικκαίων έχει εισέλθει στην παγκόσμια κοινότητα των καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων για τις πόλεις. Οι υψηλές προδιαγραφές στην καινοτομία και την τεχνολογία, οδηγούν σε συμμετοχή στην υλοποίηση νέων παρεμβάσεων προς όφελος των πολιτών. Αυτές οι παρεμβάσεις, των οποίων ο Δήμος Τρικκαίων αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα, θα επιτρέψουν :
– την ενσωμάτωση των αυτοματοποιημένων συστημάτων μεταφορών στα μέσα μαζικής μεταφοράς
– τη συνακόλουθη εξυπηρέτηση των κατοίκων των πόλεων.
Ευρωπαϊκά δεδομένα
Το πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι επιβραβεύσεις και οι νέες προοπτικές για τον Δήμο Τρικκαίων, περιέγραψαν δύο κατ’ εξοχήν αρμόδιοι:
-η Περιφερειακή Υφυπουργός Τεχνολογίας, Καινοτομίας & Ανταγωνιστικότητας, της Κυβέρνησης των Βάσκων, κα Estibaliz Hernάez, ανέφερε ότι η καινοτομία και η τεχνολογία, μπορούν να αποτελέσουν το συγκριτικό πλεονέκτημα μιας περιοχής και τη διέξοδό της από την οικονομική στασιμότητα
– ο κ. Patrick Mercier-Handisyde, από τη Γενική Διεύθυνση Έρευνας της Ε.Ε., ανέδειξε το ρόλο των νέων τεχνολογικών εργαλείων που δημιουργούνται από τα Ερευνητικά και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της Ευρώπης, τα οποία στηρίζονται οικονομικά από την ΕΕ και έχουν πρωτεύον ρόλο στην ανταγωνιστικότητά της σε παγκόσμιο επίπεδο. Τόνισε, επίσης, ότ η επιτυχία του συγκεκριμένου έργου οφείλεται κυρίως στην αποτελεσματική συνεργασία των τοπικών αρχών, του ερευνητικού δυναμικού και ΜΜΕ.

Από το γραφείο Τύπου του Δήμου Τρικκαίων

Δες επίσης

ΛΑ.ΣΥ Θεσσαλίας: Η γέφυρα στο δρόμο για Λιβαδοχώρι και Παράμερο του Δήμου Πύλης, κατεστραμμένη και εγκαταλειμμένη

Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλίας επισημαίνει την κακή κατάσταση γέφυρας στο δρόμο για ...

Αφήστε μια απάντηση