Με ιδιαίτερη συγκίνηση, όπως κάθε χρόνο, το σχολείο μας τίμησε και
φέτος την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος, συμμετέχοντας στο διήμερο
εκδηλώσεων που συντόνισε η Περιφέρεια Θεσσαλίας – Περιφερειακή
Ενότητα Τρικάλων και η Ισραηλιτική Κοινότητα Τρικάλων, σε συνεργασία με
τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων.
Ειδικότερα την Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024 στο Μουσείο Τσιτσάνη
διοργανώθηκε εκδήλωση με ομιλία του Νικόλαου Τζαφλέρη, ιστορικού και
διδάσκοντα στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με θέμα «Η ανασυγκρότηση των
Εβραϊκών Κοινοτήτων μετά το Ολοκαύτωμα». Ακολούθησε μουσικό
πρόγραμμα από το σύνολο Μοντέρνας Μουσικής και το σύνολο χορωδίας του
σχολείου μας, που παρουσίασαν, μεταξύ άλλων, τη «Μπαλάντα του
Μαουτχάουζεν» του Μίκη Θεοδωράκη, έναν κύκλο τραγουδιών τα οποία
αποτελούν μελοποίηση -κατά κύριο λόγο- του αφηγηματικού έργου
Μαουτχάουζεν του Ιάκωβου Καμπανέλλη.
Το διήμερο εκδηλώσεων είχε ξεκινήσει την Κυριακή 21 Ιανουαρίου
2024 με επιμνημόσυνη δέηση από τον Σοφολογιότατο Ραβίνο Λάρισας κ.
Ηλία Σαμπετάι, κατάθεση στεφάνων στο Μνημείο Ολοκαυτώματος, άναμμα
κεριών στη μνήμη των Θυμάτων Μαρτύρων και απόδοση τραγουδιών από τη
Δημοτική Χορωδία του Δήμου Τρικκαίων.
Την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024 στην αίθουσα εκδηλώσεων του
σχολείου μας προβλήθηκε η ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι «Η ζωή είναι
ωραία», η οποία αποτέλεσε αφορμή για προβληματισμό και συζήτηση στις
τάξεις.
Η διατήρηση της μνήμης και η δέσμευση να στεκόμαστε κριτικά
απέναντι σε φαινόμενα ρατσισμού και μισαλλοδοξίας αποτελούν εκ των ων
ουκ άνευ συνθήκη στην προσπάθειά μας να εκπαιδεύσουμε τους μαθητές μας,
μέσα από σχετικές δράσεις, μεταξύ των οποίων και η εκπόνηση των
εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας Crocus και
Butterfly Project. Η ευθύνη μας απέναντι στην Ιστορία μάς υπαγορεύει να
θυμόμαστε.
Η Διευθύντρια
Γεωργία Κολοβελώνη, Φιλόλογος, M.Ed., MA
Δες επίσης
«Όχι» του Δημάρχου Μετεώρων στην επικείμενη συνένωση των ΔΕΥΑ της χώρας
Λευτέρης Αβραμόπουλος: «Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος μεριμνά μόνο για τα προβλήματα της Αττικής ...