Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του ΑΝΤ1 με τον Νίκο Χατζηνικολάου, από το 2014 έχει υπογραφεί η σύμβαση για το ηλεκτρονικό σύστημα που θα μπορούσε, σύμφωνα με τους ειδικούς και τους εργαζόμενους, να έχει αποτρέψει την εθνική τραγωδία στα Τέμπη. «Θα ήταν η δικλείδα ασφαλείας για κάθε ανθρώπινο λάθος» ανέφερε ο ΓΓ της ΓΣΕΕ, Νίκος Κιουτσούκης
Η βασική σύμβαση για το έργο ανάταξης του συστήματος σηματοδότησης τηλεδιοίκησης σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη προέβλεπε ότι το έργο -που ανέθεσε η ΕΡΓΟΣΕ στην κοινοπραξία ΤΟΜΗ- ALSTOM- θα είχε ολοκληρωθεί από το 2016 και είχε αρχικό προϋπολογισμό 41 εκατομμύρια ευρώ.
Η τηλεδιοίκηση λειτούργησε στη Λάρισα από το 2007 ως το 2011. Μετά το 20211 η τηλεδιοίκηση σταμάτησε και το προσωπικό που είχε εκπαιδευτεί πήρε μετατάξεις και άρχισε να υπολειτουργεί ο σιδηρόδρομος, σύμφωνα με πρώην εργαζόμενους του ΟΣΕ, οι δηλώνουν ότι μέχρι τότε δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει ατύχημα. Τα τρένα φαίνονταν σε κεντρική οθόνη.
Από το 2016 η σύμβαση πήρε επτά παρατάσεις, με νέα προθεσμία ολοκλήρωσης τον Μάρτιο του 2023 και προϋπολογισμό μεγαλύτερο κατά 10 εκατομμύρια ευρώ. Τα προβλήματα των καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση του έργου που συνεχίζονταν, λόγω διαφωνιών μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και του αναδόχου, τελικά λύθηκαν με συμπληρωματική σύμβαση, η οποία ξεπάγωσε το έργο που είχε κολλήσει στις ράγες για τουλάχιστον δύο χρόνια.
Είναι αδιανόητο το 2013 να στηρίζεται η ζωή εκατοντάδων ανθρώπων μόνο στον χειρισμό ενός ανθρώπου, λένε οι ειδικοί. Τον Μάιο του 2022 παραδόθηκε η τηλεδιοίκηση του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός και στόχος είναι το δίκτυο να αποκτήσει τηλεδιοίκηση μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι η κυβέρνηση θα δώσει απαντήσεις και εξηγήσεις για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής.