Γράφει ο Βασίλειος Αδάμος, εκπαιδευτικός του 7ου ΓΕΛ Τρικάλων
Σε βασική αρχή για την εκκίνηση της σχολικής χρονιάς εξελίσσεται η Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Παράδειγμα όμορφων συναισθημάτων, που προκαλεί ο αθλητισμός, αλλά συγκεκριμένα: παράδειγμα άριστης επαφής με τη φύση αποτελεί η συμμετοχή και του σχολείου του γράφοντος, του 7ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων
Γεμάτοι κέφι μαθητές και καθηγητές διοργάνωσαν την ημέρα σχολικού αθλητισμού από τη μετακίνηση μέχρι τις δραστηριότητες που έλαβαν χώρα στον υπέροχο χώρο του εμβληματικού δημοτικού πάρκου του Άη Γιώργη.
Η μετακίνηση περιελάμβανε περίπατο 25 λεπτών για το ένα τρίτο των μαθητών και ποδηλατάδα των δύο τρίτων. Για να γίνει εφικτό για τους μαθητές – που μετακινούνταν από την περιφέρεια του Δήμου- προσφέρθηκαν 15 ποδήλατα από τον Δήμο Τρικκαίων με τη συμβολή του κυρίου Γούλα Χρήστου της Αστικής Ανάπτυξης, τον οποίο ευχαριστούμε.
Για να γίνει εφικτή η ποδηλατάδα μεγάλη ήταν η βοήθεια της Αστυνομικής Διεύθυνσης Τρικάλων, η οποία σε συνεργασία με τη διεύθυνση του σχολείου μας και τη συνάδελφο καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής κυρία Αριστέα Καραμήτρου, ηγήθηκε με μηχανοκίνητη ομάδα, αλλά κυρίως με την ποδηλατική ομάδα της Αστυνομίας και έτσι η πορεία του 7ου Λυκείου έγινε ασφαλής, ευχάριστη και ουσιαστική.
Στο υπέροχο πάρκο του Άη Γιώργη, όπου η δουλειά του Δήμου αποδίδει καρπούς, οι μαθητές ξεδίπλωσαν τις ικανότητές τους στα ομαδικά αθλήματα αλληλεπιδρώντας με συμμαθητές τους από υπόλοιπα σχολεία της πόλης. Έπαιξαν με την ψυχή τους υπαίθριο πιγκ πογκ ακόμα και παραδοσιακά παιχνίδια, όπως μήλα και αμπάριζα με τη συμμετοχή θαρραλέων εκπαιδευτικών προκαλώντας το γέλιο, που τόσο έχουμε ανάγκη.
Κανείς δεν συνειδητοποίησε πόσο ταχύτατα πέρασαν οι ώρες και εκδήλωναν την επιθυμία τους να παραμείνουν περισσότερο χρόνο στην αγκαλιά της φύσης.
Μου δίνεται η ευκαιρία να αποφανθώ, πως η πολύ σωστή υιοθέτηση της Ευρωπαϊκής Ημέρας Αθλητισμού από το Υπουργείο Παιδείας μπορεί κάλλιστα να διευρυνθεί, να επαναλαμβάνεται και να καλύψει ακόμη και εβδομάδα μέσα στη σχολική χρονιά αντικαθιστώντας εν μέρει τα χρονοβόρα – και βάρβαρα με τον τρόπο που διεξάγονται –ομαδικά αθλήματα που ξεκινούν το Φεβρουάριο ή τον Μάρτιο και προκαλούν δεκάδες προβλήματα στη λειτουργία κυρίως των Λυκείων. Για τη μοριοδότηση εισαγωγής των μαθητών στις Γυμναστικές Ακαδημίες μπορεί να γίνει με άλλον τρόπο δίκαιο και ουσιαστικό. Η μοριοδότηση μέσω των συγκεκριμένων αθλημάτων για οποιαδήποτε άλλη σχολή είναι άδικη, ατελέσφορη και μερικές φορές αδιέξοδη.
«Η Εβδομάδα στη Φύση» μπορεί να είναι ανάλογη της «Λευκής Εβδομάδας», η οποία έμεινε στάσιμη, αφού οι χιονισμένες περιοχές στην Ελλάδα μειώνονται συνεχώς. Με αθλήματα ομαδικά και ατομικά σε επίπεδο διαγωνισμού, με την παρουσία όλων των εκπαιδευτικών, όπου θα προωθείται η ιδέα της Άθλησης, της Συμμετοχής και του Ομαδικού Πνεύματος χαίρονται οι μαθητές, αποφορτίζονται σε χρονικά σημεία καμπής αποκτούν σωματικές και ψυχικές δυνάμεις για να συνεχίσουν το βαρύ και εντατικό πρόγραμμα εκπαίδευσής τους, αγαπούν το περιβάλλον, νιώθουν ότι είναι οργανικό κομμάτι του, γίνονται ευτυχισμένοι.
ΥΓ: Οι απόψεις του κειμένου είναι προσωπικές