Πέμπτη, 14 Νοεμβρίου 2024
trikaladay.gr / Τοπικά / Βιωματική δράση μαθητών του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για την κατανόηση του αντίστροφου του Πυθαγορείου Θεωρήματος

Βιωματική δράση μαθητών του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για την κατανόηση του αντίστροφου του Πυθαγορείου Θεωρήματος

Την Πέμπτη, 8 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές του Β2 τμήματος του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κατά τη διάρκεια του μαθήματος των μαθηματικών, πραγματοποίησαν μία βιωματική δράση με στόχο των καλύτερη κατανόηση του αντίστροφου του Πυθαγορείου Θεωρήματος.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/μαθήτριες εργάσθηκαν ανά ομάδες και, χρησιμοποιώντας σχοινάκια, έκαναν 13 κόμπους σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους. Έτσι δημιουργήθηκαν 12 ίσα ευθύγραμμα τμήματα. Ενώνοντας τον πρώτο κόμπο με τον τελευταίο, σχημάτισαν τρίγωνα με πλευρές 3,4, και 5 τμήματα. Διαπίστωσαν (με τη χρήση του γνώμονα ή μοιρογνωμονίου) ότι τα τρίγωνα αυτά ήταν ορθογώνια με ορθή τη γωνία απέναντι της μεγαλύτερης πλευράς (αυτής με μήκος 5 τμήματα). Γενικεύθηκε η χρήση του αντίστροφου του Πυθαγορείου Θεωρήματος και σε άλλα τρίγωνα που πληρούν τις προϋποθέσεις ως προς τα μήκη των πλευρών τους.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαϊωάννου Ευαγγελία (ΠΕ03, μαθηματικός)

Δες επίσης

«Όχι» του Δημάρχου Μετεώρων στην επικείμενη συνένωση των ΔΕΥΑ της χώρας

Λευτέρης Αβραμόπουλος: «Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος μεριμνά μόνο για τα προβλήματα της Αττικής ...