Συγκεκριμένα, οι μαθητές/μαθήτριες εργάσθηκαν ανά ομάδες και, χρησιμοποιώντας σχοινάκια, έκαναν 13 κόμπους σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους. Έτσι δημιουργήθηκαν 12 ίσα ευθύγραμμα τμήματα. Ενώνοντας τον πρώτο κόμπο με τον τελευταίο, σχημάτισαν τρίγωνα με πλευρές 3,4, και 5 τμήματα. Διαπίστωσαν (με τη χρήση του γνώμονα ή μοιρογνωμονίου) ότι τα τρίγωνα αυτά ήταν ορθογώνια με ορθή τη γωνία απέναντι της μεγαλύτερης πλευράς (αυτής με μήκος 5 τμήματα). Γενικεύθηκε η χρήση του αντίστροφου του Πυθαγορείου Θεωρήματος και σε άλλα τρίγωνα που πληρούν τις προϋποθέσεις ως προς τα μήκη των πλευρών τους.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Παπαϊωάννου Ευαγγελία (ΠΕ03, μαθηματικός)