Την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης αναφορικά με το πρόβλημα που παρουσιάστηκε σε δεκάδες τραπεζικούς λογαριασμούς Βολιωτών με διπλές χρεώσεις, το Σαββατοκύριακο 8-9 Φεβρουαρίου, παράγγειλε η Εισαγγελία Πρωτοδικών.

Αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας «Θ», που ανάδειξε το πρόβλημα. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, η Εισαγγελία παράγγειλε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Βόλου την διενέργεια της προκαταρκτικής, με διερευνώμενα αδικήματα την απάτη και την κλοπή και συγκεκριμένα ποια ήταν, αν υπήρξε τελικά, οικονομική επιβάρυνση συναλλασσόμενων με την συστημική τράπεζα, από πότε και μέχρι πότε παρατηρήθηκε το πρόβλημα στους λογαριασμούς, αν έχει επιλυθεί το πρόβλημα, αν γνωρίζει η τράπεζα συναλλασσόμενους που εθίγησαν από το πρόβλημα, ποια αιτία το προκάλεσε κ.ο.κ.

Εκτός των συντακτών της «Θ», θα κληθούν να δώσουν καταθέσεις και συναλλασσόμενοι που έπεσαν θύματα της βλάβης, που όπως δήλωσαν αρμόδιοι καταστήματος της συστημικής τράπεζας στο Βόλο, εντοπίστηκε στο κεντρικό ηλεκτρονικό σύστημα της Τράπεζας, καθώς και υπάλληλοι της Τράπεζας.

Όπως είχε δημοσιεύσει η «Θ» την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, έκπληκτοι έμειναν δεκάδες Βολιώτες το πρωί της Δευτέρας 10 του μήνα, όταν διαπίστωσαν διπλοχρεώσεις σε λογαριασμούς συστημικής τράπεζας, οι οποίοι χρησιμοποίησαν τις προηγούμενες μέρες τις χρεωστικές τους κάρτες για τις αγορές τους. Όπως πληροφορήθηκαν στη συνέχεια, αφού απευθύνθηκαν στα υποκαταστήματα της συγκεκριμένης τράπεζας στον Βόλο, το πρόβλημα που προέκυψε, οφειλόταν σε λάθος από το κεντρικό σύστημα, παίρνοντας τη διαβεβαίωση ότι εντός της ημέρας θα λυνόταν. Κατά πληροφορίες το πρόβλημα από το απόγευμα της 11ης Φεβρουαρίου αποκαταστάθηκε και άρχισε η διαδικασία πίστωσης των χρημάτων στους λογαριασμούς τους.

Σύμφωνα με αναγνώστη της εφημερίδας, το πρωί της Δευτέρας προσπάθησε να χρησιμοποιήσει για αγορά μέσω POS τη χρεωστική του κάρτα, στην οποία υπήρχε ένα μικρό υπόλοιπο σε χρήματα, και δεν μπορούσε να προχωρήσει η συναλλαγή.

Ψάχνοντας λίγο το θέμα, διαπίστωσε ότι στον λογαριασμό του όχι μόνο δεν υπήρχε υπόλοιπο σε χρήματα, αλλά ήταν και μείον…

Έτσι ο ίδιος επισκέφτηκε ένα υποκατάστημα της τράπεζας στον Βόλο, όπου διαπίστωσε στην ανάλυση του λογαριασμού, πως αυτός δεν είχε χρήματα και ήταν μάλιστα και χρεωστικός. Στην ανάλυση του λογαριασμού διαπίστωσε πως είχε «τραβηχτεί» δύο φορές το ίδιο ποσό, για αγορές που είχε κάνει την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου σε σούπερ μάρκετ. Στην τράπεζα που απευθύνθηκε, διαπίστωσε με υπάλληλό της, ότι όντως χρεώθηκε το ίδιο ποσό δύο φορές. Ενημερώθηκε από υπάλληλο της ίδιας τράπεζας πως θα έπρεπε να κάνει μία αίτηση προς τα κεντρικά της συστημικής τράπεζας, ώστε να ελεγχθεί και στη συνέχεια να του επιστραφεί το ποσό με πίστωση στον λογαριασμό του, αλλά η διαδικασία θα έπαιρνε καιρό, μπορεί και 1-2 μήνες, όπως τον ενημέρωσαν. Ο ίδιος υπάλληλος της τράπεζας τον ενημέρωσε ότι η εναλλακτική λύση θα ήταν να περιμένει, διότι το σύστημα θα αποκαθιστούσε το πρόβλημα αυτόματα. Ο αναγνώστης της εφημερίδας για να είναι σίγουρος απευθύνθηκε και στο σούπερ μάρκετ, στο οποίο προχώρησε σε αγορές την περασμένη Παρασκευή, από το οποίο ενημερώθηκε πως δεν υπήρξε πρόβλημα από την πλευρά τους για τη διπλοχρέωση και λογιστικά τα ταμεία τους έκλεισαν σωστά.

Παρόμοιο πρόβλημα αντιμετώπισε Βολιώτισσα, η οποία διπλοχρεώθηκε περίπου 50 ευρώ σε λογαριασμό της ίδιας συστημικής τράπεζας, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο σε ένα υποκατάστημα του Βόλου της ίδιας τράπεζας εμφανίστηκαν 10 περιπτώσεις παρόμοιες με την προαναφερόμενη, που σημαίνει ότι είναι δεκάδες οι περιπτώσεις, αφού πρέπει να συνυπολογιστούν και όσοι πελάτες της τράπεζας δεν το έχουν διαπιστώσει ακόμη. Το ζήτημα ήταν κεντρικό, όπως ειπώθηκε από την πλευρά της τράπεζας, και το πρόβλημα θα επιλυόταν εντός της Δευτέρας 10 Φεβρουαρίου, κάτι που, κατά πληροφορίες, άρχισε να αποκαθίσταται από νωρίς το απόγευμα της εν λόγω ημέρας.

e-thessalia.gr