Η θεματική εβδομάδα είναι ένας θεσμός που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία και αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σημαντικά ζητήματα για την εφηβεία και την προετοιμασία τους για την ενήλικη ζωή.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου εργάστηκαν με ζήλο και σχεδίασαν, παρουσίασαν και υλοποίησαν πλήθος διαλέξεων, παρουσιάσεων και βιωματικών δράσεων στη σχολική τάξη, αλλά και εκτός σχολικού χώρου, οι οποίες κάλυψαν τους παρακάτω θεματικούς άξονες με τα επιμέρους θέματα:
α) Διατροφή και ποιότητα ζωής: «Διατροφή και Υγεία», «Διατροφή και Αθλητική Δραστηριότητα», «Μεσογειακή Διατροφή και Ισοζύγιο Ενέργειας», «Χημεία των τροφίμων – Περιεκτικότητα τροφίμων σε θρεπτικά συστατικά», «Νευρική Ανορεξία».
β) Πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων: «Εθισμός και εφηβική ηλικία. Το πρόβλημα του αλκοολισμού», «Εθισμός στο διαδίκτυο», «Ο εθισμός μέσα από τους αριθμούς. Παρουσίαση στατιστικών σχετικά με εθισμό, Μικροκλίμακες έρευνας», «Κοινωνικά πρότυπα και εξαρτήσεις για ουσίες, τυχερά παιχνίδια, κα ντόπινγκ».
γ) Έμφυλες ταυτότητες και Ανθρώπινα Δικαιώματα: «Η εξέλιξη του φεμινιστικού κινήματος μέσα από τις εμβληματικές φυσιογνωμίες του. Ευρώπη – Ελλάδα: 18ος – 20ος αιώνας», «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα», «Τα δικαιώματα των γυναικών στον σύγχρονο κόσμο», «Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Το δικαίωμα της προσβασιμότητας. Προβλήματα προσβασιμότητας στο σχολικό κτίριο» «Ταξίδι φυγής: Βιωματικό παιχνίδι για την ευαισθητοποίηση των μαθητών για τα θέματα των δικαιωμάτων των προσφύγων», «Ρατσισμός» «Αναλφαβητισμός», «Νέοι και Πολιτισμός: Θεατές ή δημιουργοί;»
δ) Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια: «Ο ανθρώπινος παράγοντας ως κίνδυνος για την ανθρώπινη ζωή κατά την οδήγηση», «Καταγραφή παραβάσεων Κ.Ο.Κ.», «Ο ρόλος των φυσικών μεγεθών στα ατυχήματα».
ε) «Στερεότυπα – Προκαταλήψεις»: «Προκατάληψη στο σχολείο: επίσκεψη – διάδραση με τους μαθητές της ζώνης ΖΕΠ του 2ου Γυμνασίου», «Προκατάληψη στην οικογένεια», «Στερεότυπα και Προκατάληψη μεταξύ των δύο φύλων».
Πολύ σημαντικές ήταν οι συνεργασίες που αναπτύχθηκαν με φορείς και άτομα που εμπλούτισαν τον προγραμματισμό μας, προσφέροντας στους μαθητές μας τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους μέσα από βιωματικές ασκήσεις. Εργάστηκαν όλοι τους με έμπνευση, ώστε οι μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με ενδιαφέροντα θέματα, έξω από το τυπικό πλαίσιο μάθησης. Αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε όλους για το χρόνο τους και τις πολύτιμες εμπειρίες που πρόσφεραν στους μαθητές μας με τις δράσεις τους.
Η Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2018 ήταν εξολοκλήρου αφιερωμένη στην πρόληψη του καπνίσματος, μια από τα πιο επιβλαβείς εξαρτήσεις της εφηβικής ηλικίας και οργανώθηκε από το σχολείο μια σημαντική εκδήλωση στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Τρικκαίων με θέμα «Επιλέγω να μην καπνίζω» και με ομιλητές: τον Δρ. Ανδρέα Φλουρή Αναπληρωτή Καθηγητή ΣΕΦΑΑ Τρικάλων, τον κ. Φοίβο-Παναγιώτη Κοκκίνη, Ιατρό Πνευμονολόγο – Συντονιστή Διευθυντή της Πνευμονολογικής κλινικής του Γ.Ν. Τρικάλων καθώς και την κα Σοφία Γιδά, Πνευμονολόγο Επικουρική Επιμελήτρια της Πνευμονολογικής Κλινικής του Γ. Ν. Τρικάλων. Τα θέματα που αναπτύχθηκαν είναι «Κάπνισμα και εφηβεία» από την κα Γιδά, «Καπνιστικές εφευρέσεις» από τον κ. Κοκκίνη και «Οι επιπτώσεις του καπνίσματος στην άσκηση και την οικονομία» από τον κ. Φλουρή. Οι μαθητές του σχολείου παρουσίασαν δική τους έρευνα με τίτλο « Κάπνισμα: η δική μας πραγματικότητα – έρευνα στο σχολείο μας» κι ακολούθησε σχετική συζήτηση. Την εκδήλωση χαιρέτησαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Άκης Αναστασίου και η κ. Ελένη Γιοντζή, Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων από την Δ/νση Δευτ/θμιας Εκπ/σης.
Η Πέμπτη 29 Μαρτίου ήταν αφιερωμένη σε ένα εξίσου σημαντικό θέμα, την Οδική Ασφάλεια. Είχαμε την τιμή να υποδεχτούμε στο σχολείο ομάδα από το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.) που δημιούργησε την πλατφόρμα κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας e-Drive Academy του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η ομάδα αποτελούμενη από τους: Δρ. Ευάγγελο Μπεκιάρη, Μηχανολόγο Μηχανικό, την κα Λίλα Γαϊτανίδου, Msc, Πολιτικό Μηχανικό, Συγκοινωνιολόγο, επικεφαλής του εργαστηρίου Οδικής Ασφάλειας και τον κ. Ιωάννη Συμεωνίδη, Μηχανολόγο Μηχανικό και Προγραμματιστή, επιστημονικό συνεργάτη του Ινστιτούτου Μεταφορών παρουσίασε στους μαθητές μας θέματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας. Ακολούθως, την ίδια μέρα, η Α΄ τάξη επισκέφτηκε το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και η Γ΄ τάξη έκανε καταγραφή παραβάσεων του ΚΟΚ στον δρόμο με τη βοήθεια της τροχαίας.
Τις υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας μαθητές του σχολείου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και για άλλα θέματα μέσα από τις ακόλουθες δράσεις:
Η παιδοψυχίατρος κα Μάρω Σαριώτη, επιμελήτρια του Γ. Νοσοκομείου Τρικάλων παρουσίασε το θέμα «Διατροφικές διαταραχές στην εφηβεία». Ακολούθησε πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση για το θέμα της νευρικής ανορεξίας και τις ψυχολογικές προεκτάσεις της. Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στο αμφιθέατρο του 1ου ΕΠΑΛ.
Η Δρ. κα Νίκη Σύρου, Σχολική Νοσηλεύτρια, Προϊσταμένη 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καλαμπάκας παρουσίασε θέματα ασφάλειας και υγιεινής στο σχολικό χώρο. Με την καθοδήγησή της, ομάδες μαθητών κατέγραψαν σχετικά προβλήματα και ελλείψεις στο σχολικό κτίριο.
Η κοινωνική λειτουργός κα Κων/να Νταϊλιάνη από το Κέντρο Πρόληψης Ν. Τρικάλων υλοποίησε βιωματικές δράσεις για τις εξαρτήσεις.
Ο κ. Στέφανος Νταλάσης υλοποίησε ένα βιωματικό εργαστήριο με θέμα «Ασκήσεις Υποκριτικής» με στόχο να αναδείξει τους ρόλους που όλοι παίζουμε στη ζωή μας.
Ο Διευθυντής του 2ου Γυμνασίου Τρικάλων κ. Ευάγγελος Κίττος και η υπεύθυνη ΖΕΠ κα Φωτεινή Κουβάτα πραγματεύτηκαν θέματα υποδοχής και ένταξης των προσφύγων στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Επίσης, πραγματοποίησαν δράση ευαισθητοποίησης η οποία θα ολοκληρωθεί με επίσκεψη ομάδας του σχολείου μας στο 2ο γυμνάσιο για μια κοινή δράση με το τμήμα ΖΕΠ.
Η ομάδα του Αρκτούρου με επικεφαλής την κα Χαρούλα Χρωμιάδου επισκέφτηκε το σχολείο και παρουσίασε δράσεις για το περιβάλλον και την αειφορία.